Η Γαλλία «πατάει γκάζι» στην ναυπήγηση των Belh@rra: Μια φρεγάτα κάθε χρόνο - Πώς επηρεάζεται μια ελληνική παραγγελία


Επιταχύνουν την διαδικασία ναυπήγησης των φρεγατών FDI τα γαλλικά ναυπηγεία της Naval Group ενόψει νέων εν δυνάμεις εξαγωγών, όπως στην Ελλάδα, αναφέρουν τα γαλλικά ΜΜΕ. Το πρόγραμμα της ναυπήγησης, φαίνεται να παρουσιάζει καθυστέρηση εξαιτίας του κορωνοϊού και.. αυτό κυμαίνεται τώρα στη μια φρεγάτα ανά 18 μήνες.

Τώρα οι Γάλλοι θέλουν να μειώσουν το χρόνο στου 12 μήνες για κάθε φρεγάτα που πέφτει στο νερό προκειμένου να ικανοποιήσουν και πιθανά εξαγωγικά συμβόλαια όπως αναφέρεται, αλλά και τις ίδιες τις ανάγκες του γαλλικού Ναυτικού.

Την απόφαση αυτή έλαβε από κοινού η Naval Group με την Γαλλία υπουργό Άμυνας Florence Parly σε κοινή σύσκεψη στην Lorient.

Όπως σημειώνεται η παραγωγή έχει σημειώσει κάμψη της τάξης του 40% και είναι απαραίτητο αυτή να επιταχυνθεί και μάλιστα αμέσως.

Σύμφωνα με το υπάρχον χρονοδιάγραμμα η πρώτη φρεγάτα αναμενόταν το 2023 και η Πέμπτη και τελευταία το 2029 όλες για το γαλλικό Ναυτικό. Τώρα οι παραδόσεις αυτές αναμένεται να πυκνώσουν χρονικά, κάτι που θα επηρεάσει ανάλογα και μια πιθανή ελληνική παραγγελία, φέρνοντας τις FDI πιο σύντομα στο ΠΝ.

Το παρόν διάστημα η NG έχει παραδώσει την 7ης φρεγάτα FREMM στο γαλλικό Ναυτικό, ενώ θα ακολουθήσει το 2022 και η δεύτερη. Ταυτόχρονα ναυπηγεί δύο κορβέτες Gowind για τα ΗΑΕ με παραδόσεις το 2022 και 2023 αντίστοιχα.

Σε ότι αφορά την ελληνική παραγγελία -που δεν ήρθε τελικά- για δυο FDI ήταν το πρώτο ελληνικό πλοίο να ναυπηγείτο μεταξύ της πρώτης και της δεύτερης γαλλικής FDI και η δεύτερη ελληνική Belh@rra μεταξύ της τρίτης και της τέταρτης γαλλικής FDI.

Ακόμη βέβαια δεν έχει υπάρξει ελληνική παραγγελία, αλλά αυτή εάν γίνει μέχρι το τέλος Ιουνίου, καθώς μέχρι τότε τοποθετεί η κυβέρνηση την λήψη απόφασης και αυτή είναι η FDI πιθανότατα οι χρόνοι παράδοσης να συντομευθούν και για τα ελληνικά σκάφη, αναφέρεται.

Σχόλια